Gurls, i believe u olls rmai yg penah lalui neh kn..pada yang tak lalui u never know camne sakitnye tuhan aje yang tahu.Throughout my experience everytime period memang menakutkan riso kalau esk nye xdapat pegi class (maser kat uniten), riso kalau esk nye nk kne amek MC (time keje) penah skali terfikir smpai bile ye?Sape yang kenal I mesti tau macam mane I maser 1 & 2 day of period
Dh macam2 ubat yang die suh I amalkan, pegi berurut pun penah.Nk tau makcik tuh ckp ape kat I."Perut neh buncit, banyak angin neh..budak2 skung xberanak ape lg perut dh macam neh, teruk sgt angin lam badan neh..dek oit, nk pkai lame neh..jgn bia macam neh nnt nk bersalin kang susah gaye nye..That moment, scary kot?yes i admit mmg perut yg muncit..hihi malu plak..time makcik tuh urut I nanges hokeh, caket nye tau aje la..makcik tuh ckp ais pantang ye, mlm2 kene letak minyak panas, then adr pil yg kne telan..
Oh no! how could I do that...
1)Say no to AIS?hihi fav tuh memang tak pantang la kn..
2)Minyak panas?nk kene letak tiap2 mlm before tido..the fact that, HIDAYAH slalu tertido jarang sangat tido properly..balik keje kadang pengsan trus
3)Pil yang kene telan?hihi yang neh lagi la..takat 1 minggu ikut lg, pastu pil tah kemane..I neh pemalas cket ye
This is what I did/happen one week before period:
1) 1 week before period dh start raser, kdg2 mcm first day period raser neh if byk sgt minum AIS
1) 1 week before period dh start raser, kdg2 mcm first day period raser neh if byk sgt minum AIS
2) Saket je perut ponstan trus,this is one week before period bukan the 1 day period tau
3) Normally malam la, at least 2 biji..tuh xtermasuk time raser caket
First/second day period;
1)If nasib baek period weekend i would be really happy sb xpyh riso kne MC
1)If nasib baek period weekend i would be really happy sb xpyh riso kne MC
2)What happen if time hari keje?kol 3-4 pagi ulang alik toilet..ok yg neh xpe lg
3)Perut cramp, this is normal..betis cramp, kaki dh sejuk semacam tapi dahi berpeluh-peluh
4)Satu botol air, isi air panas then golek2 kat perut..tekan kuat2 sebab caket mmg xtahan,,macam tungku la konon nak suh period yang susah nk kua tuh tak tersumbat
5)Tak tahan jugak lg, lompat2 usaha lompat tuh nak suh kuang caket..tapi dh kate caket mampu mane pn lompat nyekn?
This is what happen to me, im not sure yours..but i think almost the same la kot kn?I used to take 3 MC in 2011 just for the sake of period pain...u olls la kn, malu tak nk ckp ngn boss/team lead/ supervisor bile dorg tnye MC nape?period pain?pastu org wat muke kn, org ckp period pain je smpai tak leh pegi keje?nk tnye la kn if perut cramp, betis pn cramp, kaki dh sejuk, tak bole nk duduk and kene baring je..mau ke korg pegi opis?You expect me to drive to the office?u expect me to catch the LRT and then walk all the way to the office?So I have to take MC..Tapi bile fikir2 balik memang melampau, but do I have any choice?
Im sick of this, just imagine if caket sgt time period satu papan ponstan yg color pink/blue/yellow tuh HARUS habis.That is for first day, how about second day?over 5 month?
1 day (6) + 2 day (6) = 12 biji
Over 5 Month (12* 5) =60 biji
U olls, if one year bape biji I dh amek ye?
Over 5 Month (12* 5) =60 biji
U olls, if one year bape biji I dh amek ye?
After 5 years?what will happen to me?buah pinggang I tak tau la camne, coz ponstan is just a pain killer.I heard from frenz of mine which is a doc, she said that ponstan neh sbnar nye tak elok sgt if slalu sgt amalkan.So if org yg macam I amek pain killer neh macam telan SWEET,macam SUGUS?can you imagine?
Now,I already say good bye to my period pain, so gurl? you still experience it? bertukarlah kepada PB(permium beautiful).Awalnye Im having this due to my period pain,but at the same time bole flatkan my tummy, buang angin2 lam badan, cycle of period dh betul..badan I pn dh xcaket2..
Why I choose to HAVE PB:
1) I bole je minum AIS even period..hihii..yes, i memang sangat degil
2) No more MC
3) No more one week pain, before the period
4) Erm xpyh susah2 nk sapu minyak tiap2 mlm which i always skip
5) Period i stabil, every month period
1) I bole je minum AIS even period..hihii..yes, i memang sangat degil
2) No more MC
3) No more one week pain, before the period
4) Erm xpyh susah2 nk sapu minyak tiap2 mlm which i always skip
5) Period i stabil, every month period
I just sarung je PB, beli skali bole pakai hari2, angin dalam badan kuang, badan segar and im getting more and more confident.Sekali je I invest, I dont need to invest for every month.If dulu other than ponstan ade lagi jamu2/ ubat yg umi beli kan tp I malas nk makan end up membazir.if per month = RM100, per year RM1200 kn?erm how about one time invest,have it lifetime waranty?renungkan lah ye, Im sharing because im caring, im sharing because I experience it.Only women know, what is the best for women not even your hubby okeh!!